مقالات آموزشی

صفر تا صد خرید قطعات الکترونیکی از چین

صفرتاصدخریدقطعات الکترونیکی ازچین

در شرایط سخت تحریم های به وجود آمده سفارش قطعات الکترونیکی ازخارج کمی سخت است. بااین حال ممکن است شما برای پیش بردن فعالیت حرفه‌ای خود به وجود قطعات الکترونیکی خاصی نیازداشته باشید،دراین صورت خواندن این مقاله شاید برایتان مفید باشد واردکنندگان بسیاری در زمینه‌ی واردات قطعات الکترونیکی فعالیت می کنند اما نکات مهمی که باید هنگام سفارش قطعات الکترونیکی از خارج به آن دقت کنید این است که شما باید نسبت به فعالیت واردکننده آگاهی کامل داشته باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

بازارقطعات الکترونیکی چین

بدون تردید چین بزرگترین کشور دنیا درزمینه ی تولید محصولات مختلف است یکی از این محصولات قطعات ودستگاه های الکترونیکی است که چین دراین زمینه شهرت بسیار زیادی دارد.تولیدکننده ی قطعات الکترونیکی هم با تامین قطعات موردنیاز خود از چین به امتیازات ارزشمندی می رسند.

 

تنوع بالای قطعات الکترونیکی

بزرگترین مزیت خرید از بازار قطعات الکترونیکی چین تنوع بالای این قطعات  است که شمابه راحتی میتوانید هر قطعه ای که نیاز داریدراپیداکنید.همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که برندهای برتر جهانی دفاترفروش خودرادرکشورچین تاسیس کرده اندواین یعنی مصرف کننده به ساده ترین شکل ممکن میتواندقطعه را بابرندوتعداد موردنظرش خریداری کند.

واردات قطعات الکترونیکی پرکاربرد ازچین

قطعاتی مثل دیود، ترانزیستور ماسفت، مقاومت، خازن، لامپ‌های ال ای دی و غیره…… در صنعت الکترونیک به شدت پرکاربرد هستند. به همین دلیل تولید کنندگان قطعات الکترونیکی نیاز شدیدی به آن‌ها دارند. در بازار قطعات الکترونیکی کشور چین این قطعات به سادگی با مشخصات فنی مختلف پیدا می‌شود. همچنین خریدار می‌تواند با تعداد مورد نیازش قطعه را با کمترین قیمت ممکن بخرد. در نهایت خریدار چنین قطعات پرکاربردی را با هزینه کمتری خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:واردات خازن
قوانین ورود و خروج کالااز چین
نکات مهم قوانین خروج کالا از چین:
  • انواع کالاهایی که دارای باطری هستند به هیچ عنوان به صورت هوایی اجازه خروج از چین رو ندارند و حتما باید بعد از طی مراحل قانونی از گمرکات دریایی چین خروج داشته باشد.
  • وسایل مخابراتی ، آنتن های مخابراتی ، پهپاد ها و دیگر کالاهای از این دست فقط و فقط با مجوزهای مربوطه اجازه خروج از چین را دارند.

 

نکات مهم قوانین ورود کالا به چین :
  • در کشور چین هم به مانند بیشتر کشورهای دنیا واردات هرگونه‌ مواد مخدر، قرصهای مخدردار و روانگردان ها ممنوع بوده و جرم محسوب میشود و کشور چین مجازاتهای سختگیرانهای برای مواد مخدر در نظر گرفته است
  • در کشور چین واردات کالای کشاورزی با تعرفه گمرکی ۳۰۰ درصد انجام میشود، لذا تمامی محصولات کشاورزی اعم از : پسته، زعفران، انجیر، خرما، لیمو امانی و … هیچکدام به صرفه نیستند تا به چین ارسال شوند و برای این کار شرکتهای ترخیص کننده کالا در هنگ کنک ، تایوان، ویتنام و تایلند حضور دارند و کالاهای کشاورزی به خریداران در این کشورها تحویل میشود و کار واردات آنها به چین توسط این شرکتها و شخص خریدار انجام خواهد شد
  • صنایع دستی از جمله قالی و گلیم و همینطور لوازم لوکس مثل تابلو فرش و … بعد از اظهار در مبادی ورودی چین با تعرفه مناسب ترخیص میشوند
  • واردات مواد نفتی پتروشیمی و مشتقات آن بعد از دریافت مجوزهای لازم توسط خریدار از ارگانهای مربوطه صورت میگیرد.
خرید عمده و جزئی قطعات الکترونیکی از چین

یکی از اصلی ترین وظایف شرکت های تجاری در ایران خرید قطعات الکترونیکی از چین میباشد که چرخ صنعت کشوررابه پیش ببرد پخش وفروش به صورت مستقیم ازچین صورت میپذیرد.

مشکلات رایج واردات از چین و پیشگیری ازاین مشکلات

برای خریدوتهیه ی  قطعات ازچین راه های مختلفی وجود دارد برخی از خریداران ترجیح می دهند که خود مستقیما جهت خرید به کشورچین سفرو از توزیع کنندگان این کشورکمک بگیرند والبته این کار معایبی دارد وچندان به صرفه نیست چراکه سفرواقامت به چین هزینه ی بالایی دارد همچنین زمان و هزینه ای که برای سفر صرف میشود برای سفارشات جزئی منطقی به نظر نمیرسد همچنین دریافت ویزا و حمل کالا به داخل کشور از جمله چالش هایی مهم هستند  به همین دلیل توصیه میشود که این کاررا به شرکت های واردکننده بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.