مقالات آموزشی

راهنمای جامع واردات کالا از چین 2022

خرید کالا از چین

خرید کالا از چین آیا تا به حال تجربه واردات کالا از چین را داشته اید؟ آیا قصد انجام تجارتی مطمئن، پایدار و طولانی را دارید؟ با مزایای خرید از چین چقدر آشنایی دارید؟ از قیمت و کیفیت محصولات چینی رضایت دارید؟
کشور ایران یکی از بزرگ ترین واردکنندگان کالا از چین  که یکی از ابر قدرت ها در عرصه تولید و فروش کالاست، می باشد. کشور چین سالانه کالا های متنوع و با کیفیتی را به شکل انبوه و با قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی تولید و به بازار جهانی عرضه می کند. 

 در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل و چالش های خرید و واردات کالا از چین بیشتر آشنا کنیم. ممنون که ما را دنبال می کنید.

خرید از چین

تجاری که قصد خرید و واردات کالا از چین را دارند، می توانند به دو شیوه عمل کنند.

  1. خرید مستقیم و مراجعه حضوری به کارگاه ها و کارخانه تولید کنندگان چینی
  2. خرید غیر مستقیم از طریق وب سایت های اینترنتی

برای خرید از چین با هر یک از این شیوه ها باید مراحل مختص به همان روش را بگذرانید که در ادامه شما را بیشتر واردات از چین آشنا می کنیم. 

خرید مطمئن از چین

یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن واردکنندگان کالا از چین را درگیر کرده، خرید مطمئن از چین است. متاسفانه بازار کلاهبرداری در خرید مستقیم و یا غیر مستقیم از چین، بسیار داغ است. در نتیجه تاجران و شرکت های وارد کننده کالا از چین نمی توانند به هر شخص یا شرکتی برای خرید اعتماد کنند. 

تجربه واردات از چین

بارها شاهد این مسئله بوده ایم که تجار ایرانی خاطرات تلخی از واردات کالا از چین مطرح می کنند. متاسفانه این داستان که تاجران ایرانی پس از انجام مذاکرات و اخذ پیش فاکتور، کالای خریداری شده را دریافت نمی کنند و یا کالا دریافت شده با شرایط مورد توافق همخوانی ندارد، واقعیت دارد.

اما چگونه می توان از این ضرر پیشگیری کرد؟ باید چه اقداماتی در راستای واردات کالا از چین پیاده سازی کنیم؟

راهنمای خرید از چین

شما می توانید با انجام یک سری اقدامات پیش از خرید کالا از چین، احتمال شکست و کلاهبرداری را به حداقل برسانید.

  1.  پس از رسیدن به توافق، سعی کنید یک نمونه از کالای مورد نظر را دریافت کرده و آن را پیش از ثبت  سفارش، به طور کامل از نظر کیفی کنترل کنید.
  2. به هیچ عنوان به کالاهایی با قیمت های بسیار پایین و غیر متعارف اعتماد نکنید. فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست.
  3. پس از آن که طرفین به توافق بر سر قیمت ها و شرایط  واردات از چین رسیدید، سریعا اقدام به انتقال پول به حساب فروشنده نکنید. سعی کنید پس از عقد قرارداد، از صحت کار وی، مطمئن شوید و سپس هزینه را پرداخت کنید.
  4. پیش از آن که کالا را بارگیری کنید، بهتر است از بازرسی که امین شماست بخواهید تا در مبدا (چین) کالا را تایید کند. زیرا بازرسیان ساده فقط از لحاظ کمی و عیوب ظاهری شما را مطلع می کند و از لحاظ کیفیت خواسته شده نمی توانند نظری بدهد.
  5. و …

واردات جزئی از چین

اگر قصد واردات جزئی از چین را دارید باید بدانید که این واردات نیازمند دانستن یک سری از نکات است. مثلا بهتر است که خودتان به خوبی بر زبان چینی مسلط باشید یا از یک مترجم امین و کاربلد کمک بگیرید.
اطلاع کامل و دقیق از اصول، قوانین و مقررات تجارت، نیازهای وارداتی کشور مقصد، مراحل وارد کردن کالا و ترخیص از گمرک و … از دیگر مواردی است که نباید از آن ها غافل شد. 

لیست کالاهای وارداتی از چین

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، برای این که واردات جزئی از چین را با موفقیت انجام دهید، باید نیازهای بازار ایران و همچنین کالاهای صادراتی مهم کشور چین را به درستی بررسی کنید. ما لیستی از کالاهایی وارداتی از چین را در اختیار شما قرار داده ایم. 

  1. واردات انواع قطعات الکترونیکی و لوازم برقی از چین
  2. واردات انواع ماشین آلات یا پرینتر های صنعتی
  3. واردات انواع قطعات کامپیوتری
  4. واردات مواد و کالاهای مصرفی
  5. واردات انواع مواد طبیعی و صنعتی
  6. واردات قطعات تولید کارخانه
  7. واردت انواع دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی
  8. و …
واردات لوازم برقی از چین

مزایا و سود واردات قطعات الکتریکی از چین بسیار زیاد است. واردات این قطعات از چین به کشور عزیزمان ایران باعث سود های هنگفتی برای وارد کنندگان می‌ شود چرا که قیمت‌هایی که برای قطعات الکتریکی و لوازم برقی در چین برآورد می‌شود بسیار به‌ صرفه می باشد. از آنجایی‌ که سود دهی در دسته محصولات برقی برای تجار وسوسه انگیز است، رقابت در این لاین فوق العاده زیاد می باشد.
بنابراین دانستن قوانین و مقررات واردات از چین بسیار به شما در جهت پیشی گرفتن از رقیبان تان کمک می‌کند.

خرید مستقیم قطعات الکترونیکی از چین

 قطعات الکتریکی و برقی دارای نوسانات قیمتی بسیار زیادی هستند همین امر باعث شده که واردات این قطعات از چین از دسته مسائل دشوار به حساب آید. تعرفه‌ هایی که برای واردات قطعات الکتریکی و برقی از چین در نظر گرفته می‌شود متغیر است.

 سود دهی واردات قطعات الکتریکی از چین بسیار زیاد است گاهاً ما شاهد این هستیم که این اقلام  2 یا حتی 3 برابر در ایران به فروش می‌رسند اما باید در هنگام واردات این قطعات از چین به تمامی اتفاق‌ های احتمالی توجه کرد.

 

خرید دستگاه از چین

 واردات و خرید دستگاه از چین یکی از روش های بدست آوردن سود بسیار زیاد در راه تجارت است.  وارد کنندگان کالا از چین با خرید انواع دستگاه های چینی توانستند نیاز داخلی ایران را تا میزان قابل قبولی رفع کنند.

امروزه شما می توانید محصولات چینی هم چون دستگاه کشاورزی، دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه های پزشکی،  دستگاه های صنعتی و… را در مراکز مختلف درمانی، صنعتی و … مشاهده کنید.

شرکت های خرید کالا از چین

افزایش تورم و گران شدن کالا های داخلی باعث شد که بسیاری از بازرگانان به فکر واردات کالا از چین بیفتند. مناسب بودن قیمت و تنوع  در کنار کیفیت بالای کالا های چینی باعث افزایش تجارت های بین المللی بین ایران و چین شد. 

در این مسیر شرکت ها و موسسه های زیادی به وجود آمده اند که اقدام به واردات از کشورهای مختلف  می کند. این شرکت هزینه بسیار کمی را در قبال خدمات واردات از چین و انجام تمامی مراحل از مشتریان خود دریافت می دارد و در عوض سلامت کالا های خریداری توسط شما را تضمین می کنند.

  • اعتبار سنجی کالاهای چینی و انجام مذاکرات لازم
  • تایید پیش فاکتور انتقال وجه شما به چین
  • حمل و نقل کالای وارداتی شما
  • و…

واردات مستقیم از چین

بهترین راه واردات از چین به صورت مستقیم و کمک گرفتن از پست بین المللی پی دی ای است. پست بین الملل خرید شما را در چین پرداخت کرده و در مدت زمان کوتاهی، کالا خریداری شده را به ایران ارسال خواهد کرد. دریافت سریع محصول خریداری شده از هر کجای دنیا به ویژه از ابر قدرت جهان یعنی چین، یکی از دلایلی است که PDE را به بهترین راه واردات کالا از چین تبدیل خواهد کرد. مجموعه پی دی ای شامل افرادی حرفه ای و کاربلد است که به صورت 24 ساعته در فرودگاه های بین المللی سراسر دنیا مستقر هستند. این تیم اطلاعات کاملی درباره قوانین و مقررات گمرکی کشوری که در آن فعالیت می کنند، داشته و می‌توانند در کوتاه ترین زمان و با بهترین قیمت کالای شما را ترخیص کنند.

 

مشکلات واردات کالا از چین

 چین یکی از پهناورترین کشورهای دنیا و اولین کشور پرجمعیت در جهان است. قرارداد های تجاری و بین‌المللی اشخاص و شرکت‌های خارجی اهمیت خاصی برای دولت چین ندارد. این امر باعث می‌شود در صورت بروز مشکل شما نتوانید پیگردهای قانونی را از طریق سفارت یا پلیس کشور چین انجام دهید. همچنین ممکن است اشخاص به‌ اندازه‌ کافی با بازار مربوطه آشنا نبوده و تسلط کافی بر زبان چینی نداشته باشند. اطلاع از قوانین و مقررات تجارت در چین، مراحل واردات کالا از چین و دیگر موضوعات ازجمله موارد ضروری است. 

علاوه بر این ها از آنجایی که مشکلات دریافت ویزا، هزینه های گزاف سفر به چین، کلاه برداری و … امکان ریسک تجارت را به حداکثر میرساند با همکاری و سپردن پروسه واردات کالا از چین به شرکت های بازرگانی از پرداخت هزینه های بیشتر جلوگیری نمایید.

 

هزینه واردات ایران از چین

چین یکی از ابر قدرت های جهانی است که در چند دهه اخیر بدون هیچ حریفی با سرعت و قدرت در حوزه صنعت پیشرفت کرده و به اولین قدرت بازار جهانی تبدیل شده است. کشور بزرگ چین در همه حوزه ها تولیدات زیادی دارد. این امر یکی از دلایلی است که  قیمت بسیاری از کالاها در چین نسبت به دیگر کشور ها به صرفه تر و منطقی تر باشد.
واردات کالا از چین مشمول هزینه هایی می شود که به طور کلی این هزینه ها را می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود.

  1. هزینه خرید محصول که شامل هزینه های بررسی کالا قبل از خارج شدن از مبدا، هزینه ی حمل و نقل کالا، بیمه ی باربری کالا، هزینه ی بازرسی کالا با توجه به حجم کالاها و … می شود.
  2. هزینه گمرک واردات از چین که مواردی چون هزینه ی انبارداری، هزینه ی تخلیه، هزینه ی باربری، هزینه ی بارگیری، هزینه ی تعرفه ی آزمایشگاه، کارشناسی و… 

خرید از چین بدون واسطه

قبل از هر چیز باید به تعریف مفهوم واسطه بپردازیم. فرد واسط در فرایند واردات کالا از چین به شخصی گفته می شود که ارزش کمی را در زنجیره تأمین برخوردار بوده و وظیفه اصلی آن ارتباط بین فروشنده و خریدار است. 

 

صفر تا صد واردات از چین

به طور چکیده و خلاصه برای واردات کالا از چین باید مراحل ذیل را پیمود. 

انتخاب محصول: 

الف: قبل از انتخاب محصول باید قوانین واردات کالا در کشور را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد. شما باید پیش از آن که اقدام به تجارت کنید از ممنوعیت و یا آزاد بودن آن کالا در کشور اطمینان حاصل فرمایید. در نهایت محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ب: از هر محصول ده ها مدل وجود دارد. انتخاب کنید که کدام مدل برای واردات بهتر است و سود بیشتری برای شما به همراه می آورد.

 

دریافت مشخصات فنی کالا:

 یکی از مهم‌ ترین مسئله‌ هایی که باید در هنگام واردات کالا از چین مورد بررسی قرار دهید، بررسی مشخصات فنی کالا است. به این نکته توجه داشته باشید که محصول یا کالایی که قصد خرید و وارد کردن آن را به کشور دارید از نظر فنی مشکلی نداشته و مورد تایید باشد.

دریافت لیست قیمت‌ ها:

 حال نوبت چانه زدن برای خرید محصول است به این نکته توجه کنید که لیست قیمت تا قیمت واقعی فاصله زیادی دارد، پس از هنر خود برای کاهش قیمت استفاده کنید. 

دریافت نمونه محصول:

آیا قصد خرید کالاهای چینی را به‌ صورت عمده دارید؟ به شما پیشنهاد می‌ کنم که قبل‌ از خرید حتما یک نمونه کالا را از فروشنده تقاضا کنید و آن را به‌ صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. تا زمانی‌ که از مطابقت محصول با استانداردهای لازم اطمینان حاصل نکردید، اقدام به خرید کالا نکنید.

اطلاع از شرایط واردات کالا از چین

 اگر دانش کافی را برای انجام این مرحله ندارید به شما توصیه می‌کنیم که از شرکت‌های بازرگانی کمک بگیرید و از آن ها بخواهید  0 تا 100 واردات از چین را برای شما انجام دهند.

 

لیست شرکت های وارد کننده از چین

همان طور که در پاراگراف های قبلی اشاره کردیم در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه واردات از چین فعالیت می کنند که بازرگانی tradedevelopms یکی از بزرگترین و معتبرترین واردات کنندگان کالا از کشور چین به ایران است. با کمک این شرکت ها دیگر نیاز نیست که نگران دریافت مجوز های اولیه، فعالیت های گمرکی،  ترخیص کالا، ارتباط با فروشنده و … باشید.  

شما می توانید با پرداخت مبلغی اندک به این شرکت ها، از صحت انجام مراحل صادرات کالا از چین اطمینان حاصل کنید.

حجم واردات از چین به ایران

طبق آمارهای جهانی، واردات از چین به ایران در سال 2017، حدود 13 میلیارد دلار بوده است که این مقدار در سال 2018، به 14 میلیارد دلار رسیده است. بیش از یک چهارم کالاهای وارداتی به ایران از کشور چین است و احتمال داده می‌شود که در آینده این مقدار افزایش یابد. همان طور که می‌دانید کشور چین بخش بزرگی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده و بازارهای ایران از این قائله مستثنی نیستند. همچنین به دلیل تحریک‌ها و مشکلاتی که کشورمان در جهان دارد و رابطه خوبی ایران با چین، این کشور تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تأمین کنندگان کالا در ایران شده است. به ویژه در دهه اخیر، حجم واردات از چین به ایران افزایش چشمگیری داشته است.

شرکت های خرید کالا از چین

در دنیای امروزی تجارت و صنعت رشد چشمگیری داشته است. از همین رو موسسه های مختلفی مطابق با قانون تجارت به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را آغاز و شروع به کار کرده اند. 

  1. خرید کالا از خارج از کشور
  2. فروش کالا به خریداران خارجی
  3. توزیع کالا
  4. صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی
  5. ترخیص کالا از گمرکات داخلی و بین المللی
  6. اخذ و اعطای نمایندگی های  مجاز بازرگانی
  7. و …
بیشتر بخوانید:واردات خمیر سیلیکون

لیست شرکت های صادرات و واردات

در پاراگراف قبل بیان کردیم که شرکت های بازرگانی با هدف تجارت و به شکل سهامی خاص یا مسئولیت محدود یا … شروع به کار کرده اند. از این جمله نتیجه می گیریم که شرکت های بازرگانی واردات و صادرات انواع مختلفی دارد.  که به طور کلی می توان آن ها را به شکل زیر دسته بندی کرد.

  1. شرکت های بازرگانی سهامی خاص
  2. با مسئولیت محدود
  3. شرکت نسبی
  4. شرکت تضامنی
  5. شرکت سهامی مختلط
  6. شرکت غیر مختلط سهامی
  7. شرکت تعاونی 

لیست شرکت های صادراتی

در حال حاضر ده ها شرکت بازرگانی در ایران مشغول به فعالیت هستند که خدماتی نظیر واردات کالا به چین را انجام می دهند. اما کدام یک از این شرکت ها موفق است؟

بهتر است قبل از آن که شرکتی را برای همکاری انتخاب کنید،  تمامی شرایط مربوط به آن شرکت را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.